Οριστικά και αμετάκλητα ο Άρειος Πάγος επικύρωσε τις πλημμεληματικού χαρακτήρα ποινές που είχαν επιβληθεί στον πλοίαρχο και τον εκπρόσωπο της ναυτιλιακής εταιρείας για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρείας Louis Cruises, το οποίο βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας της Σαντορίνης.
Υπενθυμίζεται ότι το 2013 από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά είχαν καταδικαστεί τρία άτομα για το επίμαχο ναυάγιο. Συγκεκριμένα, είχαν καταδικαστεί ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) και ο ανθυποπλοίαρχος αξιωματικός υπηρεσίας-Γέφυρας.
Στην συνέχεια οι τρεις άσκησαν αναίρεση στον Άρειο Πάγο, όπου το περασμένο έτος το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με την υπ΄ αριθμ. 63/2105 απόφασή του -κάνοντας δεκτή την εισήγηση του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Δημήτρη Δασούλα- αναίρεσε, μερικά, την Εφετειακή απόφαση και παρέπεμψε να δικαστούν και πάλι οι τρεις στο Εφετείο Πειραιά για πλημμελήματα.
Πράγματι, η υπόθεση δικάστηκε για δεύτερη φορά στο Τριμελές Εφετείο Πειραιά και τον περασμένο Μάρτιο τα τρία αυτά άτομα καταδικάστηκαν και πάλι με μικρότερες όμως ποινές αυτή της φορά.
Ειδικότερα, καταδικάστηκαν κατά συγχώνευση, ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 36 μήνες φυλάκισης, ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited σε ποινή φυλάκισης 24 μηνών και ο ανθυποπλοίαρχος αξιωματικός υπηρεσίας –Γέφυρας σε ποινή φυλάκισης 21 μηνών.
Στην συνέχεια άσκησαν και πάλι αναίρεση στον Άρειο Πάγο κατά της (δεύτερης) εφετειακής απόφασης.
Το Ανώτατο Ποινικό Δικαστήριο απέρριψε την αναίρεση του πλοιάρχου και του εκπροσώπου της επίμαχης εταιρείας, κρίνοντας ότι η εφετειακή απόφαση έχει πλήρη, ειδική, εμπεριστατωμένη και σαφή αιτιολογία όπως απαιτεί τα Σύνταγμα. Έτσι, επικύρωσε τις ποινές που είχαν επιβληθεί από το Εφετείο τη δεύτερη φορά.
Αντίθετα, οι αρεοπαγίτες έκαναν δεκτή την αναίρεση του ανθυποπλοιάρχου και έπαυσε οριστικά η σε βάρος του ποινική δίωξη, με το σκεπτικό ότι εφόσον βρισκόταν στην γέφυρα ο πλοίαρχος την ευθύνη του πλοίου την είχε εκείνος (πλοίαρχος) και όχι ο ανθυποπλοίαρχος.
Protothema.gr