Ασφαλείς και ταχύτερες διελεύσεις υπόσχεται η παράδοση του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα που αναμένεται να δοθεί σε κυκλοφορία τον ερχόμενο Μάρτιο του 2017, με τα περισσότερα τμήματα του έργου Πάτρα - Πύργος να εισέρχονται παράλληλα στην τελική τους ευθεία, μπαίνοντας σε φάση δημοπράτησης έως και το φθινόπωρο του 2016.
«Πριν από λίγες μέρες υπογράφηκε το λεγόμενο ''πλαίσιο συναντίληψης'', όπου τα δύο μέρη αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, υλοποιώντας έναν κοινό στόχο: την παράδοση του συνόλου του έργου, τον Μάρτιο του 2017» όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, υποστηρίζοντας πως «το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα θα έχει αποπερατωθεί πλήρως, θα δοθεί σε χρήση και λειτουργία, μέσα σ' ένα χρόνο από σήμερα».
Σύμφωνα με τον Γ. Δέδε «αυτό είναι καταληκτικό χρονοδιάγραμμα, ώστε η χώρα μας να είναι συνεπής, τόσο απέναντι στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, όσο και βέβαια να αποδώσει ένα αναπτυξιακό έργο, που το έχουν ανάγκη και οι πολίτες και η κοινωνία».
Την ίδια στιγμή, για το τμήμα Πάτρα - Πύργος, ο γενικός γραμματέας Υποδομών επισήμανε ότι «έχουμε δημοπρατήσει τις πρώτες εργολαβίες. Υπάρχουν οκτώ τμήματα του έργου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, δύο τμήματα έχουν δοθεί ήδη σε δημοπρασία και συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση τους ρυθμούς, ώστε κάθε μήνα να δημοπρατούμε ένα από τα υπόλοιπα τμήματα, προκειμένου το φθινόπωρο του 2016 να έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου και να έχει αρχίσει η κατασκευή τους». Επιπλέον, όπως τονίζει ο Γ. Δέδες «στην Πελοπόννησο, έχουμε ένα συνεκτικό και πλήρες δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που ξεκινά από την Ολυμπία Οδό, συνεχίζεται με το Πάτρα - Πύργος και ολοκληρώνεται με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, που εξελίσσονται οι εργασίες του και αναμένεται να τελειώσουν πολύ πιο γρήγορα οι κατασκευαστικές εργασίες μέσα στο 2016 και για Σπάρτη και για Καλαμάτα». Συγκεκριμένα, επιθεωρώντας τις εργασίες που εκτελούνται στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο - Σπάρτη, ανακοίνωσε ότι πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος ως τη Σπάρτη, ενώ τον προσεχή Σεπτέμβριο θα παραδοθεί και η περιμετρική της Καλαμάτας. Για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, τόνισε ότι αν και η σύμβασή του είναι η τελευταία που αναθεωρήθηκε, θα είναι ο πρώτος από τους πέντε εν εξελίξει αυτοκινητοδρόμους που θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του.
12 σήραγγες
Στα 120 χιλιόμετρα αναβάθμισης του άξονα Κόρινθος - Πάτρα, σε κατασκευή βρίσκονται 12 σήραγγες που θα συντελέσουν τα μέγιστα στη μετατροπή του δρόμου σε ένα κλειστό ασφαλές αυτοκινητόδρομο.
Συνολικά οι σήραγγες είναι συνολικού μήκους 10.375 μ. με μεγαλύτερη σε έκταση τη σήραγγα Παναγοπούλας με 4,2 χλμ. μήκος περίπου και την πιο δύσκολη τη σήραγγα Πλατάνου, μήκους 1,6 χλμ., λόγω του ασταθούς γεωλογικού υπεδάφους. Όλες οι σήραγγες είναι διανοιγμένες, ενώ σε διάνοιξη παραμένει μόνο η σήραγγα στον Πλάτανο. Εκτός από τις σήραγγες υπάρχουν και υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 3.374 μέτρα. Σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου θα υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση με μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα με εξαίρεση το τμήμα Έξοδος Πάτρας ? Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ που θα διαθέτει 4 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15 μέτρα. Λίγο αργότερα από τον Μάρτιο θα παραδοθούν 2-3 σημεία με τεχνικές δυσκολίες.
Κόρινθος - Κιάτο
Το ερχόμενο φθινόπωρο αναμένεται να παραδοθεί και το τμήμα Κόρινθος - Κιάτο, ενώ μέχρι το τέλος του έτους το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο, όπως υποστηρίζει ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες. Το έργο της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα έχει επανεκκινηθεί πλήρως και μάλιστα πριν από 2 εβδομάδες υπεγράφη μνημόνιο συναντίληψης μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του παραχωρησιούχου.
Ταυτόχρονα υπεγράφη μνημόνιο μεταξύ του υπουργείου, της ΕΡΓΟΣΕ και της Ολυμπίας Οδού προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με τις εμπλοκές του οδικού με το σιδηροδρομικό δίκτυο. «Θα έχουμε μία 'λειτουργική' Ολυμπία Οδό εκτός από 2-3 σημεία και το παράπλευρο οδικό δίκτυο που θα παραδοθεί λίγους μήνες αργότερα», όπως επισημαίνει ο Γ. Δέδες.
ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2020
«Ξεκλειδώνουν» και τα έργα μέχρι τον Πύργο
Στις αρχές της εβδομάδας αναρτήθηκε η πρώτη δημοπράτηση για τη μετατροπή του οδικού τμήματος Πάτρα-Πύργος σε κλειστό, σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Το τμήμα Δουναίικα - Πύργος μήκους 8,1 χλμ. και κόστους 67,2 εκατ. ευρώ θα διαθέτει 2 λωρίδες+ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και οι εργασίες του θα διαρκέσουν 42 μήνες. Αν πέσουν υπογραφές μέσα στο καλοκαίρι τότε το έργο θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2020.
Είναι το πρώτο μεγάλο δημόσιο έργο που δημοπρατείται για φέτος και φυσικά αναμένεται να τραβήξει την προσοχή όλων των μεσαίων και μεγάλων εταιρειών του χώρου.
Η επόμενη δημοπράτηση αναμένεται στις 19 Απριλίου για το τμήμα Αμαλιάδα - Δουναίικα, κόστους 58 εκατ. ευρώ και όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, μέχρι το φθινόπωρο θα έχουν δημοπρατηθεί και οι υπόλοιπες 6 εργολαβίες.
Στόχος μέσα στο 2020 να έχει πλήρως ολοκληρωθεί η μετατροπή του τμήματος αυτού σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που εκτός από τις οδικές μετακινήσεις από και προς την Ηλεία θα εξυπηρετεί την ΒΙΠΕ Πατρών, τα λιμάνια της Κυλλήνης και του Κατάκολου και φυσικά στο ιστορικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.
imerisia.gr