A A A

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων και ο Σύλλογος "Οι Φίλοι του Μουσείου Δροσίνη" διοργανώνουν Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: Γεώργιος Δροσίνης: Από τη λογοτεχνία στην εκπαιδευτική και μουσειοπαιδαγωγική πράξη. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 8-10 Απριλίου 2016, στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Κηφισιάς (8-9 Απριλίου) και στο Μουσείο Γεωργίου Δροσίνη (10 Απριλίου).

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή, 8 Απριλίου 2016

17.30-18.00

 Προσέλευση συνέδρων - εγγραφές.

18.00-18.15

 Έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου από την Πρόεδρο του Συλλόγου «Οι Φίλοι του Μουσείου Γεωργίου Δροσίνη» κυρία Ελένη Βαχάρη.

18.15-18.30

 Εισαγωγική ομιλία από τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων κ. Αναστάσιο Στέφο.

Προεδρία: Γιάννης Παπακώστας, Ομότ. Καθηγητής Νέας Ελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών

18.30-19.30

 Παρουσίαση του συλλογικού τόμου «Προσεγγίσεις στον Γεώργιο Δροσίνη από τη μουσειοπαιδαγωγική θεωρία στη διδακτική πράξη».

Αντωνία Παυλάκου-Χριστακοπούλου Φιλόλογος.

Πελαγία Μόρμορη, Δρ Ε. Ε. Π. Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Γεώργιος Λογιώτης, Δρ Εκπαιδευτικός

19.30-20.00

 Εικονική περιήγηση στο Μουσείο Δροσίνη.

Ελίνα (Ελένη-Σταυρίνα) Αθανασίου, Μαριντίνα Σταυρουλάκη, Τελειόφ. Ιονίου Πανεπιστημίου (Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας)

Μουσική Επένδυση: Γιάννης Μηλιάδης, Φοιτητής Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου

 

 

 

Σάββατο, 9 Απριλίου 2016

Α΄Ενότητα: Ο Γεώργιος Δροσίνης και το λογοτεχνικό του έργο

Πρώτη Συνεδρία

Προεδρείο: Μανώλης Στεργιούλης, δ.φ.,  Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Γεωργία Χαριτίδου, δ.φ., Επίτιμη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

09.00-09.15

 Γεωργίου Δροσίνη Αμαρυλλίς: ειδυλλιακή αγροτική Ηθογραφία ή μεταμφιεσμένος Ρομαντισμός;

Αγάθη Γεωργιάδου, δ.φ., Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

09.15-09.30

 Ο Γεώργιος Δροσίνης ως ανταποκριτής από τη Γερμανία.

Ανθούλα Δανιήλ, δ.φ., Κριτικός Λογοτεχνίας

09.30-09.45

 Γεώργιος Δροσίνης “Ιστοί αράχνης”: η επίδραση του Χάινε και η αμφισβήτηση του ρομαντισμού.

Μαρία Πεσκετζή, δ.φ. Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

09.45-10.00

 Ο λυρικός Γεώργιος Δροσίνης και τα ερωτικά Δημοτικά Τραγούδια.

Τασούλα Καραγεωργίου, δ.φ., Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

10.00-10.15

 Ο Δροσίνης και το λογοτεχνικό του έργο.

Χρύσα Σταυριανουδάκη, Φιλόλογος

10.15-10.30

 Η πρόσληψη του έργου του Γεωργίου Δροσίνη από λογοτέχνες της εποχής του.

Σοφία Στενού, Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

10.30-10.45

 Ο Δροσίνης και τα περιοδικά “Ραμπαγάς” και “Μη Χάνεσαι”.

Φάνης Κωστόπουλος, ΜΑ, Φιλόλογος

10.45-11.15

 Συζήτηση

11.15-11.30

 Διάλειμμα

 

Δεύτερη Συνεδρία

Προεδρείο: Ευαγγελία Καλεράντε, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Τασούλα Καραγεωργίου, δ.φ., Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

11.30-11.45

 Ο Δροσίνης μέλος “Κύκλου Πολίτη”. Συλλογές παραμυθιών και δημοτικών τραγουδιών στο πλαίσιο των λαογραφικών ενδιαφερόντων του.

Στέλλα Βατούγιου, MΑ, Φιλόλογος

11.45-12.00

 Η ποιητική συλλογή "Πύρινη Ρομφαία-Αλκυονίδες" του Γεωργίου Δροσίνη.

Μανώλης Στεργιούλης, δ.φ., Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

12.00-12.15

 Μια σύγχρονη “οικολογική” περιδιάβαση στην ποίηση του Γεωργίου Δροσίνη.

Γεωργία Κούμα, Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου

12.15-12.30

 Η φύση στα ποιήματα του Γεωργίου Δροσίνη.

Μίνα Πετροπούλου, Δρ, Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

12.30-12.45

 Η αρχαιογνωσία του Γεωργίου Δροσίνη στην Έρση.

Αντώνης Μαστραπάς, δ.φ., Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

12.45-13.00

 Γλωσσικοί αρχαϊσμοί στον πεζογραφικό λόγο του Γεωργίου Δροσίνη.

Βασίλειος Βουβονίκος, Φιλόλογος

13.00-13.30

 Συζήτηση

13.30-16.00

 Διάλειμμα

 

Β΄ Ενότητα: Ο Δροσίνης και η Εκπαίδευση

Προεδρείο: Μαρία Αθανασέκου, Δρ Βασιλική Κωστάκη, ΜΑ, Φιλόλογος

16.00-16.15

 Ο ρόλος του περιοδικού “Εθνική Αγωγή” στην εκπαίδευση: εκπαιδευτικός κριτικός λόγος και πολιτική.

Ευαγγελία Καλεράντε, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

16.15-16.30

 Ο Γεώργιος Δροσίνης και ο “Οίκος Τυφλών”.

Γεωργία Χαριτίδου, δ.φ., Επίτιμη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

16.30-16.45

 Δροσίνης και Εκπαίδευση.

Μαρία Τσιπουριάρη, Βασιλική-Ανθή Τσιπουριάρη, Φιλόλογοι

16.45-17.00

 Η θέση του Γεωργίου Δροσίνη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η επαφή των μαθητών με εκείνον και τους εκπροσώπους της γενιάς του και τρόποι γνωριμίας μέσω creative teaching.

Σωτηρία Καζιόλα, Φιλόλογος

17.00-17.15

 Τα Μουσεία ως χώροι άτυπης μάθησης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Θεοδώρα Κολυπέρα, Φιλόλογος – Μουσειολόγος

Αργυριάδης Αλέξανδρος, Επίκουρος Καθηγητής Frederick University Κύπρου

17.15-17.30

 Ο Γεώργιος Δροσίνης και η ελληνική παράδοση.

Ευσταθία Χαντζή, ΜΑ, Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

17.30-18.00

 Συζήτηση

18.00-18.30

 Διάλειμμα

 

 

Γ΄ Ενότητα: Ο Δροσίνης στη διδακτική πράξη και οι νέες τεχνολογίες

Προεδρείο: Αργυριάδης Αλέξανδρος, Επίκουρος Καθηγητής Frederick University Κύπρου

Συμεών Νικολιδάκης, ΜΑ, MSc, Φιλόλογος

 

18.30-18.45

 Μια θεατρική και δημιουργική αξιοποίηση της ποίησης του Γεωργίου Δροσίνη μέσα από τις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας.

Πολύμνια Χατζηνεοφύτου, δ.φ., Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου

18.45-19.00

 Η μυγδαλιά ξανανθίζει μέσα στα χρόνια: παραλλαγές και καλλιτεχνικές μεταγραφές του ποιήματος και η διδακτική του αξιοποίηση στο Δημοτικό.

Βασιλική Γκούνη, Med, Δασκάλα

Χρήστος Σιορίκης, Med, Δάσκαλος

19.00-19.15

 Γεώργιος Δροσίνης, “Θαλασσινά τραγούδια”: σχέδιο μαθήματος με τη χρήση των νέων τεχνολογιών για μαθητές Α΄ Γυμνασίου.

Ιωάννα Μέμου, Φιλόλογος

19.15-19.30

 Τα "Θαλασσινά τραγούδια" του Γεωργίου Δροσίνη:  μια διακειμενική-διαθεματική διδακτική προσέγγιση για τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών.

Παρασκευή Ακριτίδου, Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

19.30-19.45

 “Τα Πρωτοβρόχια” του Γεωργίου Δροσίνη: αξιοποιώντας e-εργαλεία στη διδακτική πράξη.

Παναγιώτα Ψυχογυιοπούλου, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

19.45-20.00

 Οι νέες τεχνολογίες στη λογοτεχνική διακειμενική προσέγγιση: το έργο του Γεωργίου Δροσίνη ως μελέτη περίπτωσης.

Βασιλική Κωστάκη, ΜΑ, Φιλόλογος

Συμεών Νικολιδάκης, ΜΑ, MSc, Φιλόλογος

20.00-20.30

 Συζήτηση

 

Κυριακή, 10 Απριλίου 2016

Δ΄ Ενότητα: Η αξιοποίηση του έργου του Γεωργίου Δροσίνη στη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής

Προεδρείο: Αντώνης Μαστραπάς, δ.φ., Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Μαρία Πεσκετζή, δ.φ., Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

09.00-09.15

 Η διδασκαλία των ποιημάτων του Γεωργίου Δροσίνη με την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής: Διδακτικές προσεγγίσεις, μέθοδοι και πρακτικές εφαρμογές.

Χρήστος Χαρακόπουλος, Med, Φιλόλογος

09.15-09.30

 Γνωρίζω και ερμηνεύω - Δημιουργώ και εμπνέομαι με αφορμή την ποίηση του Γεωργίου Δροσίνη.

Όλγα Καραδάκη, Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

09.30- 09.45

 Γεώργιος Δροσίνης και Δημιουργική Γραφή. Δημιουργική γραφή και Δραματοποίηση.

Ιφιγένεια Ροδοπούλου, Φοιτήτρια Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

09.45- 10.00

 Ο μισεμός στο ποιητικό έργο του Γεωργίου Δροσίνη, με προοπτική το δρόμο της Δημιουργικής Γραφής.

Ισιδώρα Μπίλλια, ΜΑ, Φιλόλογος

10.00-10.15

 Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης με τον Γεώργιο Δροσίνη.

Καλλιφρόνη Αβραμίδου, Φιλόλογος

Παναγιώτα Ψυχογυιοπούλου, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

10.15-10.30

 Η αξιοποίηση των ερωτικών ποιημάτων του Γεωργίου Δροσίνη για τη διδασκαλία του θεματικού κύκλου “Αγάπη- Έρωτας” στο μάθημα της Έκφρασης- Έκθεσης.

Ειρήνη Αβραμίδη, Φιλόλογος

10.30-11.00

 Συζήτηση

11.00-11.30

 Διάλειμμα

 

Ε΄ Ενότητα: Εκπαιδευτικές και βιωματικές δράσεις στο Μουσείο Γεωργίου Δροσίνη

Προεδρείο: Βασιλική Γκούνη, Med, Δασκάλα

Παναγιώτα Ψυχογυιοπούλου, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

11.30-11.45

 Ετήσιο Πρόγραμμα μελέτης του έργου του Γεωργίου Δροσίνη στην Α΄ Γυμνασίου. Δημιουργία ομαδοσυνεργατικού ηλεκτρονικού βιβλίου/τετραδίου (OneNote).

Αλίκη Γαλιατσάτου

Χαριτίνη Λιναρδάτου

Ρηνιώ Μπασιά

Ιωάννα Τσιλιγιάννη

Καθηγήτριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

11.45- 12.00

Περπατώντας στο παρελθόν του Γεωργίου Δροσίνη. Οι μαθητές μαθαίνουν τη ζωή του ποιητή στο Μουσείο Δροσίνη.

Άλκηστις-Κυριακή Γεωργούλη, MSc, Δασκάλα

12.00-12.15

 “Θαλασσινά τραγούδια” του Γεωργίου Δροσίνη. Αξιοποιώντας τη μέθοδο Perkins και την ψηφιακή αφήγηση στη διδασκαλία.

Σωτηρία Μπενάκη, Φιλόλογος

12.15-12.30

 Μουσεία και Μουσειοπαιδαγωγική

η περίπτωση του “Μουσείου Γεωργίου Δροσίνη”.

Κωνσταντίνος Γαλάνης, Δάσκαλος

12.30-12.45

 Το έργο του Γεωργίου Δροσίνη αφορμή για Πολιτιστικό/Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα στο Γυμνάσιο.

Μαρία Σταθέα, Φιλόλογος - Συγγραφέας

12.45-13.00

 Νέες τεχνολογίες και διαδραστικές ξεναγήσεις στο Μουσείο Δροσίνη

Ελίνα (Ελένη-Σταυρίνα) Αθανασίου

Μαριντίνα Σταυρουλάκη

Τελειόφ. Ιονίου Πανεπιστημίου (Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας)

13.00-13.30

 Συζήτηση

13.30-14.00

 Περιήγηση στο Μουσείο Δροσίνη

 

ΣΤ΄ Ενότητα: Η επίδραση του Δροσίνη στις εικαστικές τέχνες

Προεδρείο: Αναστασία Αβραμίδου, Mrs, Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ανθούλα Δανιήλ, δ.φ., Κριτικός Λογοτεχνίας

 

16.00-16.15

 Σεμινάρια Ιστορίας της Τέχνης στο Μουσείο Δροσίνη - Γνωριμία με την τέχνη, την εποχή και την αισθητική του Γεωργίου Δροσίνη.

Μαρία Αθανασέκου, Δρ, Εκπαιδευτικός

16.15-16.30

 Ο Γεώργιος Δροσίνης και η δημιουργία "εθνικής κοσμητικής τέχνης": ελληνικό χειροτέχνημα και εκπαίδευση κατά την περίοδο 1920-1930.

Αμαλία Παπαϊωάννου, Δρ., Ε.Ε.Π. ΤΕΙ Θεσσαλίας

16.30-16.45

 Η τέχνη στη διαπολιτισμική εκπαίδευση: ξαναδιαβάζοντας κριτικά το έργο του Δροσίνη με αφορμή το προσφυγικό ζήτημα.

Ευφροσύνη Κωσταρά, PhD(c), Μάνος Παυλάκης, PhD(c), Εκπαιδευτές Ενηλίκων

16.45- 17.00

 Τα μελοποιημένα ποιήματα του Γεωργίου Δροσίνη ως καθρέφτης της Εθνικής και Πολιτισμικής Ταυτότητας.

Ακριβή Γκιουλέκα, MSc, Μαρία Παραρά, MSc, Εκπαιδευτικοί

17.00 - 17.15

 Το ηθογραφικό στοιχείο στο έργο του Γεωργίου Δροσίνη και στους Νεοέλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα.

Μεταξία Παπαποστόλου, δ.φ., Φιλόλογος-Συγγραφέας

17.15- 17.45

 Συζήτηση

17.45-18.30

 Συμπεράσματα συνεδρίου

 

Στρογγυλή Τράπεζα

Ελένη Βαχάρη, Πρόεδρος Συλλόγου «Οι Φίλοι του Μουσείου Γεωργίου Δροσίνη»

Αναστάσιος Στέφος, δ.φ, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων

Συμεών Νικολιδάκης, ΜΑ, MSc, Φιλόλογος

Μαρία Αθανασέκου, Δρ, Εκπαιδευτικός

18.30-19.00

 Βεβαιώσεις

 

Αναρτημένες Ανακοινώσεις (Poster)

 

H Eφαρμογή της μεθόδου Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία στη διδασκαλία των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. μια διδακτική πρόταση.

Σοφία Σκλείδα, MA, Φιλόλογος

 

Η Μουσειακή Αγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: από τις εκπαιδευτικές τεχνικές στην εκπαιδευτική πράξη.

Καλλιόπη Τσάνταλη, MSc, Εκπαιδευτικός

 

Ο Γεώργιος Δροσίνης και η πρωτοποριακή του συνδρομή στο χώρο της Λογοτεχνίας.

Αγγελική Αντωνοπούλου, Φιλόλογος

 

Ο Δροσίνης στη διδακτική και οι νέες τεχνολογίες.

Κωνσταντίνος Σίσσας, Φιλόλογος - Συγγραφέας

 

Ο Δροσίνης ως παραμυθάς.

Αχιλλέας Κατσαρός, Φιλόλογος - Ποιητής

 

Λειτουργικότητα της Μουσειακής Αγωγής στη Διδακτική της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο.

Μαρία-Δέσποινα Παπαγιαννοπούλου

Αγγελική-Μαρία Παππά

Φιλόλογοι

 

Τα Ποιήματα του Γεωργίου Δροσίνη ως Πεδίο Οικοδόμησης  Γνώσεων και Καλλιέργειας Δεξιοτήτων για Μαθητές  με Νοητική Αναπηρία.

Σοφία Δουμανίδου,  Τελειόφ. Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης