Ερχονται νέα διόδια στην Αττική -Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση.
Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος υπέγραψε υπουργική απόφαση με την οποία εγκρίνεται η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη λειτουργία και τις εργασίες βελτίωσης και συντήρησης του τμήματος Μεταμόρφωση - Υλίκη του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ.
Τι προβλέπει αυτή η απόφαση; Οτι πλέον ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου, ένα θέμα για το οποίο υπήρξαν ισχυρές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία, που είχαν ως αποτέλεσμα να μπει στο συρτάρι επί περίπου τρία χρόνια.
Το σχέδιο για την κατασκευή των πλευρικών διοδίων, όπως αναφέρει και η «Καθημερινή», προβλέπει και τη μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δαχτυλίδι», αλλά και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισίας και Καλυφτάκη. Στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο. Η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι το ενάμισι έτος.
Όσο για τον κόμβο της Κηφισιάς, θα κατασκευαστεί μια γέφυρα η οποία θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα. Επίσης, θα γίνουν προπαρασκευαστικές εργασίες στον κόμβο Καλυφτάκη.
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω σχέδιο είχε προκαλέσει αντιδράσεις. Τόσο από το κίνημα «Δεν Πληρώνω», όσο και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αντίθετοι ήταν και οι δήμαρχοι Κηφισιάς και Διονύσου, με τα δημοτικά συμβούλια των δήμων τους να γνωμοδοτούν αρνητικά.
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.
Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά, βασιζόμενο στην απουσία ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων.
Η υπόθεση τότε μπήκε στο συρτάρι αφού διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να βάλουν την υπογραφή τους. Ωστόσο το έργο δεν ακυρώθηκε και ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης το υπουργείο Υποδομών έχει καταβάλει έως σήμερα περί τα 7 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό για το διάστημα έως τον Μάρτιο του 2017.
Τότε ήταν που είχε προαναγγείλει ο κ. Φάμελλος ότι θα υπογράψει τη μελέτη για να προχωρήσει το έργο και να τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας.
Δείτε εδώ την υπουργική απόφαση
iefimerida.gr