A A A

Ο Δήμος Κηφισιάς προτρέπει τους μαθητές να πάρουν μέρος στο πρωτοπόρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)/Junior Achievement Greece.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Αντιδημάρχου Επιχειρηματικότητας Βαγγέλη Αυλήτη με την υπεύθυνη επικοινωνίας του ΣΕΝ/JA GREECE, Mαρία Γιαννέτου.

Στην συνάντηση και η Διευθύντρια Προγραμματισμού, Οργάνωσης, Μηχ/φησης και Πληροφορικής Μαρία Λαδάκη.

Να σημειώσουμε πως οι αιτήσεις για τη σχολική χρονιά 2016-2017 γίνονται διαδικτυακά στο www.sen-programs.senja.gr και θα ολοκληρωθούν στις 15 Νοεμβρίου 2016. Διευκρινίσεις δίδονται στα γραφεία του ΣΕΝ/JA Greece στο 213-0788600. 

Ο Δήμος Κηφισιάς είναι πάντα αρωγός σε κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση.

Φωτογραφία από την εκδήλωση βράβευσης των σχολείων του Δήμου Κηφισιάς που συμμετείχαν στην «Εικονική Επιχείρηση 2016»

Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων / Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece)

Το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece) είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός και ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005. Είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης & επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα. Διαρκές όραμα του ΣΕΝ/JA Greece είναι να βοηθήσουμε τους νέους να δημιουργήσουν τις δικές τους θέσεις εργασίας μέσω των παγκόσμιων προγραμμάτων βιωματικής και συνεργατικής μάθησης που προσφέρουμε.

 

Ο οργανισμός Junior Achievement Worldwide ιδρύθηκε το 1919 και είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός εφαρμογής προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση στον κόσμο με συμμετοχή πάνω από 10 εκατομμυρίων μαθητών σε 122 χώρες σε ετήσια βάση. Ο οργανισμός Junior Achievement - Young Enterprise Europe (JA-YE www.ja-ye.org) αποτελεί το μεγαλύτερο από τα 6 περιφερειακά κέντρα του οργανισμού Junior Achievement Worldwide, δραστηριοποιείται σε 38 χώρες με συμμετοχή 3,5 εκατομμύριων μαθητών κάθε χρόνο.

 

Τα εκπαιδευτικά προγράμματά του JA εστιάζουν στην εισαγωγή των παιδιών από τη σχολική κιόλας ηλικία στις βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας, με απλουστευμένο τρόπο και μέσα από μια βιωματική μαθησιακή διαδικασία, προετοιμάζοντας την είσοδό τους στον σύγχρονο παγκόσμιο επιχειρηματικό και οικονομικό στίβο. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και στελέχη εταιρειών, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο των επιχειρήσεων, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και ενισχύουν τις δεξιότητές τους.

 

Τα προγράμματα του οργανισμού Junior Achievement έχoυν αναγνωριστεί από το Γραφείο Επιχειρηματικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως η «Καλύτερη Εφαρμογή Πρακτικής στην εκπαίδευση που αφορά την επιχειρηματικότητα».

Σκοπός του ΣΕΝ/JA Greece είναι η στήριξη της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας στην υλοποίηση προγραμμάτων που προάγουν την καινοτόμο σκέψη, την επιχειρηματικότητα και την πρακτική εφαρμογή των βασικών εννοιών των οικονομικών, με δημιουργικό και βιωματικό για τους μαθητές τρόπο.

Έως τις 15 Νοεμβρίου εγγραφές για την «Εικονική Επιχείρηση 2017»

 

Για να υποβάλετε την αίτηση σας για το πρόγραμμα Εικονική Επιχείρηση, επισκεφτείτε τον σύνδεσμο: http://sen-programs.senja.gr/

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ»

 

Διάρκεια υλοποίησης: 1-2 ώρες/εβδομάδα σε ετήσια βάση (ιδανικά Οκτώβριος-Μάιος)

 

H ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που βασίζεται στην αρχή της «εκμάθησης μέσα από την πράξη» και απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 15-18 ετών.

Το πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης είναι μια ομαδική δραστηριότητα, η οποία δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να δημιουργήσουν μία δική τους εταιρία και να κατανοήσουν τα στάδια λειτουργίας και ρευστοποίησης μιας επιχείρησης. Ταυτόχρονα, μέσα από τη βιωματική αυτή εμπειρία, οι μαθητές μαθαίνουν πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους για να στήσουν και να λειτουργήσουν σωστά την επιχείρηση που δημιούργησαν.

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας  Έρευνας & Θρησκευμάτων, και υλοποιείται και εντός του ωρολογίου προγράμματος (σε προαιρετική βάση). (Ειδικά για την Α΄και Β’ Λυκείου μπορεί να ενταχθεί και στο πλαίσιο  του «Project»). Το πρόγραμμα πλαισιώνει πάντα ο εκπαιδευτικός και ένας εθελοντής/Σύμβουλος ο οποίος συμβουλεύει και καθοδηγεί την μαθητική ομάδα μέσα από τη δική του επαγγελματική εμπειρία και γνώση.

 

Εκπαιδευτικό υλικό: Το ΣΕΝ/JA GREECE, παρέχει υποστήριξη και το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος στους μαθητές, στον καθηγητή και στον σύμβουλο-εθελοντή. Το υλικό έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα με βάση το υλικό του προγράμματος Company Program του  διεθνώς αναγνωρισμένου οργανισμού Junior Achievement. Τα προγράμματα του  οργανισμού Junior Achievement Europe έχουν αναγνωριστεί από το Γραφείο Επιχειρηματικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως η «Καλύτερη Εφαρμογή Πρακτικής στην εκπαίδευση που αφορά την επιχειρηματικότητα» σύμφωνα και με τον πρόεδρο της Ευρωπαικής Επιτροπής κο. Ε. Baroso.

 

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού: Ο ρόλος του καθηγητή είναι σημαντικός και ιδιαίτερα καθοριστικός για την επιτυχημένη υλοποίηση του προγράμματος καθώς αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον σύμβουλο και στους μαθητές. Ο πρωταρχικός ρόλος του αφορά στην οργάνωση της μαθητικής ομάδας,  στην τήρηση των κανόνων και των χρονικών ορίων, στη διευκόλυνση και επικοινωνία με όλους όσους εμπλέκονται στη λειτουργία της μαθητικής επιχείρησης.

 

O ρόλος του συμβούλου-εθελοντή: Ο κύριος ρόλος του συμβούλου είναι να «φέρει» τους νέους σε επαφή με τον επιχειρηματικό κόσμο, διευρύνοντας μέσα από την εμπειρία και τις γνώσεις του, τους ορίζοντες των μαθητών. Ο σύμβουλος υποστηρίζει τον καθηγητή στην υλοποίηση της δραστηριότητας. Προσφέρει εξηγήσεις, κίνητρα, γνώσεις, καλλιεργεί το ομαδικό πνεύμα, καθοδηγεί και προειδοποιεί, προτείνει δυνατότητες και εναλλακτικές λύσεις, ενθαρρύνει και εμπνέει πρωτοποριακές προσεγγίσεις. Ο προτεινόμενος αριθμός συναντήσεων με τον εθελοντή κυμαίνεται από 12 έως 26 συναντήσεις, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα του, το προϊόν, τις ανάγκες του προγράμματος κλπ.

Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές κερδίζουν μια πραγματική βιωματική εμπειρία σχετικά με τον κόσμο τον επιχειρήσεων: στήνουν τη δική τους επιχείρηση, μοιράζουν τους ρόλους και τις αρμοδιότητες, δημιουργούν από την αρχή ένα επιχειρηματικό σχέδιο, αναλαμβάνουν ευθύνες και ταυτόχρονα είναι υπόλογοι στους μετόχους για την πορεία της εταιρίας. Επίσης αναπτύσσουν δεξιότητες απαραίτητες για την προσωπική τους μετέπειτα επαγγελματική πορεία και επιτυχία και κατανοούν πώς λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Κατανοούν την έννοια της αυτό-απασχόλησης, παίρνουν ρίσκα και μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν τις αντιξοότητες με τη βοήθεια των καθηγητών και των εθελοντών-συμβούλων επιχειρήσεων.

Στόχος είναι η άμεση ωφέλεια των μαθητών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα κατά το διάστημα που θα υλοποιείται στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε  να προετοιμαστούν συλλέγοντας εμπειρίες και εφόδια για την αυριανή τους είσοδο στον κόσμο εργασίας, είτε ως ιδιοκτήτες, είτε ως εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις.

 

Οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές:

  • Δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές που περιλαμβάνουν:
  •  Δημιουργική σκέψη και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  •  Επικοινωνιακές ικανότητες
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Ικανότητα ομαδικής συνεργασίας και ικανότητες ηγεσίας
  •  Ικανότητα διαπραγμάτευσης και λήψης αποφάσεω
  •  Υποβολή στόχων και σωστή διαχείριση χρόνου
  •  Οργανωτικές ικανότητες
  •  Ανάληψη ευθυνών και ρίσκου
  •  Ανάγκη για δέσμευση στην ποιότητα και εκτίμηση της περιβαλλοντικής επίδρασης

Επιπλέον, οι μαθητές μαθαίνουν:

  • Πώς να αυξάνουν την χρηματοδότηση για την επιχείρησή τους πουλώντας μετοχές
  • Να διεξάγουν έρευνα αγοράς
  • Να δουλεύουν με ομαδικότητα για τη δημιουργία της επιχείρησής τους
  • Να παράγουν το δικό τους προϊόν ή υπηρεσία
  • Να διαφημίζουν και να λανσάρουν το προϊόν ή την υπηρεσία τους
  • Να κάνουν εμπορικές συναλλαγές
  • Να διαχειρίζονται τα οικονομικά της εταιρίας τους
  • Να συναγωνίζονται με άλλες ομάδες σε εμπορικές εκθέσεις και διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης

Στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ» διοργανώνονται εμπορικές εκθέσεις και διαγωνισμοί που προσθέτουν στο βιωματικό χαρακτήρα του προγράμματος και εξοικειώνουν τους συμμετέχοντες με τον όρο του θεμιτού ανταγωνισμού. Παράλληλα, μέσα από τη συμμετοχή τους σε αυτές τις εκδηλώσεις, έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες, να θέσουν στόχους και να κερδίσουν επαίνους και διακρίσεις.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και πιο συγκεκριμένα συνήθως το Φεβρουάριο, το ΣΕΝ/JA Greece διοργανώνει δύο εμπορικές εκθέσεις «TRADE FAIRS», μία στην Αθήνα για τα σχολεία της ευρύτερης περιφέρειας της Αττικής και της Νότιας-Κεντρικής Ελλάδας και μία στη Θεσσαλονίκη για τα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας. Στις εμπορικές εκθέσεις συμμετέχουν οι μαθητικές επιχειρήσεις απ’ όλα τα σχολεία της Ελλάδας που υλοποιούν το πρόγραμμα του Οργανισμού με σκοπό να παρουσιάσουν, να προβάλλουν και να προωθήσουν με τον καλύτερο τρόπο το προϊόν ή την υπηρεσία τους. Οι μαθητικές επιχειρήσεις στήνουν το περίπτερο τους, παρουσιάζουν το προϊόν/υπηρεσία τους και αξιολογούνται με βάση την καινοτομία του, τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο και την εμφάνιση του περιπτέρου τους. Η νικήτρια ομάδα εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Πανευρωπαϊκό «TRADE FAIR» που διεξάγεται κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη στην Ευρώπη.

Το πρόγραμμα καταλήγει στον τελικό πανελλαδικό διαγωνισμό «ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ», που διεξάγεται στην Αθήνα κάθε Ιούνιο. Στον τελικό διαγωνισμό προκρίνονται οι μαθητικές επιχειρήσεις που συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία μετά την ολοκλήρωση και παράδοση στην κριτική επιτροπή των Business Plans των μαθητικών εταιρειών  τους. Στις μαθητικές επιχειρήσεις που προκρίνονται και λαμβάνουν μέρος στον Τελικό Διαγωνισμό, δίνεται η δυνατότητα να διαγωνισθούν και να βραβευθούν με γνώμονα την παρουσίαση του προϊόντος, την καινοτομία και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η νικήτρια ομάδα εκπροσωπεί την Ελλάδα στον αντίστοιχο ετήσιο πανευρωπαϊκό διαγωνισμό που διοργανώνεται στο τέλος κάθε χρονιάς από το JA Europe, σε κάποια ευρωπαϊκή πόλη.

«Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση» της σχολικής χρονιάς  2015-2016 αναδείχθηκε  η μαθητική  εταιρεία «SMILEYBIN» του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας που κατέκτησε και σημαντικές διακρίσεις στην Ευρώπη, ενώ το  3ο ΓΕΛ Κηφισιάς, συμμετέχοντας πέρυσι για 4η φορά, κέρδισε τον Έπαινο Εκπαίδευσης και βρέθηκε στην τελική δεκάδα του διαγωνισμού, με το STIIR.NET (Start To Invest In Research), μια πρωτοποριακή πλατφόρμα για την προώθηση της έρευνας στην χώρα μας και την ανάδειξη των λαμπρών ερευνητών που στην Ελλάδα της κρίσης αναγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό!

Η ομάδα του 3ου ΓΕΛ Κηφισιάς

Το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει τη θεσμοθέτηση κινήτρων για την συμμετοχή στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση»

 

Κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016 το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» ανέδειξε το επιχειρηματικό ταλέντο 100 σχολικών ομάδων από όλη την Ελλάδα.

Η ομάδα του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας -που δημιούργησε τον έξυπνο κάδο ανακύκλωσης «Smileybin»- αναδείχθηκε «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2016». Οι 15χρονοι μαθητές από το χωριό Αλώνια της Βόρειας Πιερίας κατάφεραν να κατακτήσουν και δύο κορυφαία πανευρωπαϊκά βραβεία ενώ συμμετείχαν με μεγάλη επιτυχία και στο TEDx Αcademy 2016.

Η επιτυχία των ταλαντούχων αυτών μαθητών κινητοποίησε τον βουλευτή Πιερίας του Σύριζα κ. Χάρη Τζαμακλή, ο οποίος με ερώτησή του στον Υπουργό Παιδείας –την οποία συνυπέγραψαν κι άλλοι 37 συνάδελφοί του- ζήτησε να επιβραβεύονται  οι μαθητές που  διακρίνονται σε διαγωνισμούς καινοτομίας με μόρια για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως ισχύει για τους αθλητές που διακρίνονται σε πανελλαδικές και διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις.  Το Υπουργείο Παιδείας απάντησε στο βουλευτή ότι είναι θετικό σε μία τέτοια προοπτική και την εξετάζει.