Όταν το 1998 η Easyjet του Στέλιου Χατζηιωάννου ένωνε το Λονδίνο με την Αθήνα σε τιμές που δεν μπορούσε να τις ανταγωνιστεί κανένας έως τότε υπαρκτός παίκτης στον χώρο της αεροπορίας για τον Έλληνα ταξιδιώτη άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο, αυτό που έβαζε την χώρα του στον χάρτη των low cost πτήσεων.
Το καλοκαίρι του 2017, και συγκεκριμένα από τις 20 Ιουνίου, θα ανοίξει ένα ακόμη κεφάλαιο καθώς οι Έλληνες ταξιδιώτες θα είναι οι πρώτοι Ευρωπαίοι οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ταξίδι με low cost αεροπορική εταιρεία για πάνω από 10.000 χλμ. ή πάνω από 10 ώρες πτήσης. Αυτό χάρη στην επιλογή της αεροπορικής εταιρείας Scoot να επιλέξει την Αθήνα ως πρώτο της ευρωπαϊκό προορισμό.
Η πτήση Αθήνα – Σιγκαπούρη, για την οποία γίνεται λόγος, με μια πρόχειρη έρευνα που κάναμε σε ημερομηνίες Ιουλίου, είναι η πλέον φθηνή σε σχέση με τον ανταγωνισμό καθώς και η μοναδική απευθείας. Συγκεκριμένα το κόστος του εισιτηρίου Αθήνα - Σιγκαπούρη με επιστροφή είναι της τάξης των 506 ευρώ για την απευθείας πτήση των 11μίση ωρών όταν η αμέσως πιο ακριβή μέσω Χίθροου (18μίση ώρες περίπου) στοιχίζει 719 ευρώ, δηλαδή 42% ακριβότερα. Αντίστοιχα η πιο κοντινή σε χρόνο πτήση (μέσω Κωνσταντινούπολης στις 15 ώρες) το κόστος ανεβαίνει στα 789 ευρώ.
Low cost σημαίνει ότι κάποιος αποδέχεται ότι θα κάνει και κάποιες θυσίες κατά το ταξίδι του ή να πληρώσει κάτι παραπάνω για να έχει τις ανέσεις που μπορεί να απολαύσει κάποιος σε μία «κανονική» πτήση. Έτσι εδώ δικαιούσαι μόνο μία βαλίτσα 20 κιλών, ένα γεύμα που σίγουρα δεν φτάνει για τις 11 ώρες ταξιδιού, ενώ αν θέλεις να επιλέξεις θέση που να έχεις απόσταση 34 ίντσες από το πιο μπροστινό κάθισμα θα πρέπει να πληρώσεις το κάτι τι παραπάνω. Το ίδιο ισχύει για να έχεις πρόσβαση στο ψυχαγωγικό πρόγραμμα ή στο wi-fi (σ.σ. το τελευταίο δεν είναι δωρεάν ούτε στις υπόλοιπες εταιρείες). Όπως και να έχει και με την αγορά των παραπάνω εξτρά το κόστος συνεχίζει να παραμένει χαμηλότερο από ότι με τις υπόλοιπες εταιρείες.
Στην επιλογή της Αθήνας ως πρώτου ευρωπαϊκού σταθμού δεν έπαιξε μόνο ρόλο η θέση της χώρα μας ως πύλη της Γηραιάς ηπείρου. Η διοίκηση της θυγατρικής της Singapore Airlines συνεκτίμησε το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για σύνδεση μεταξύ της Αθήνας με τις πόλεις που ζουν ομογενείς της Αυστραλίας. Πτήσεις που μπορεί να καλύψει τόσο η ίδια η Scoot με χαμηλότερο κόστος από ότι οι εταιρείες του Κόλπου που κυριαρχούν στα συγκεκριμένα δρομολόγια, όσο και η μητρική Singapore Airlines. Συγκεκριμένα η Scoot πετάει από Σιγκαπούρη προς Αυστραλία σε Μελβούρνη, Περθ, Σύδνεϊ και Χρυσή Ακτή αλλά και χώρες της Ασίας όπως Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Κορέα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη και Σαουδική Αραβία. Μάλιστα στους νέους προορισμούς εκτός της Αθήνας είναι το Σαπόρο, το Jaipur και το Dalian.
Παράλληλα η «αδελφή» εταιρεία low cost Tigerair, επίσης θυγατρική της Singapore Airline, δίνει την δυνατότητα να συνεχίσει κανείς το ταξίδι του από την Σιγκαπούρη σε 39 προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ασίας ανάμεσα στους οποίους και αρκετοί δημοφιλείς όπως το Μπαλί , το Πουκέτ, η Κουάλα Λουμπούρ και το Ανόι.
Σίδνεϊ - Αθήνα με 247 ευρώ!
Για να κάνει γνωστή την νέα σύνδεση η Scoot έτρεξε εώς τα τέλη Αυγούστου ένα πρόγραμμα promotion στην Αυστραλία με εισιτήρια που ξεκινούσαν από 369 δολάρια Αυστραλίας (247 ευρώ) και αφορούσαν την αγορά θέσης στην πτήση Σύδνεϊ - Αθήνα που αρχίσει να προσφέρεται ως πακέτο με στάση στην Σιγκαπούρη από τον ερχόμενο Ιούλιο. Στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνονταν ούτε τα γεύματα, ούτε η βαλίτσα των 20 κιλών - έξτρα κόστος και για τα δύο της τάξης των 105 ευρώ - τιμή που είναι πάλι στο 1/4 των πτήσεων των υπολοίπων εταιρειών που πραγματοποιούν το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Η προσφορά έστω και λίγο πιο ακριβή ίσχυε και για τις άλλες πόλεις της Αυστραλίας από τις οποίες πετάει η Scoot. Σε ότι αφορά τον χρόνο της πτήσης τόσο από Σίδνεϊ όσο και από Μελβούρνη θα είναι 27 ώρες με αλλαγή αεροσκάφους στην Σιγκαπούρη. Το σύνολο του στόλου της εταιρείας απαρτίζεται από αεροσκάφη 787-9 Dreamliners τα οποία έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν 329 επιβάτες από τους οποίους οι 18 σε θέσεις business class.
News247.gr με πληροφορίες απόBusiness Times και Daily Mail