A A A

Κλίμα σύγκλισης στην ανάγκη να υποστηριχθεί η ελληνόκτητος ναυτιλία ως εθνικό κεφάλαιο και πρωταγωνιστικός κλάδος της οικονομίας, αποπνέουν οι δηλώσεις του υπουργού οικονομίας, Γ. Σταθάκη, Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, τους αντιπροέδρου της Ν/Δ., Αδωνι Γεωργιάδη και του προέδρου της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, την Τρίτη το πρωί στο πλαίσιο forum για την ποντοπόρο ναυτιλία.

«Απαραίτητη προϋπόθεση για τον ελληνικό εφοπλισμό που είναι και ευρωπαϊκό κεφάλαιο είναι να μας επιτραπεί η διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς μας, διαφορετικά ο κίνδυνος είναι μεγάλος», ανέφερε ο Θεόδωρος Βενιάμης, ανοίγοντας τη συζήτηση και αναφερόμενος στην πρόσφατη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας στην Ελλάδα.

«Η κυβέρνηση αναγνωρίζει αυτή την ανάγκη, όμως η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει στοχοποιηθεί από ξένους ανταγωνιστές», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το επιχείρημα περί ευνοϊκής φορολογίας έχει καταπέσει μετά τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και η ελληνική κυβέρνηση και τα οποία δείχνουν ότι έχει μακράν τη μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση στην Ευρώπη. 

«Αποτελεί ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό μοντέλο όταν τα ευρωπαϊκά κράτη το έχουν υιοθετήσει», υπογράμμισε διαμηνύοντας προς τους ανταγωνιστές «η ελληνόκτητη ναυτιλία ήτα, είναι και θα παραμείνει πρώτη Παγκοσμίως».

Παράλληλα, δημοσίως αναφέρθηκε στην από καιρό δεδηλωμένη πρόθεση ναυτιλιακών επιχειρήσεων να προσφέρουν θέσεις εργασίας.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης, αφού αναγνώρισε τον ρόλο της ναυτιλίας ως κεντρικό για την ελληνική οικονομία, προσδιόρισε ως επόμενα κομβικά σημεία για τη χώρα, την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, την επαναδιαπραγμάτευση του χρέους αλλά και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων μέσω της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, ειδικά σε κλάδους όπως η ναυτιλία και ο τουρισμός.

«Οσο λιγότερο μπλέκει το κράτος με τη ναυτιλία, τόσο καλύτερα», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Αδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος σημείωσε ότι η τρόικα εκμεταλλεύτηκε την ιδεολογική στοχοποίηση του εφοπλισμού στη χώρα για να προωθήσει ατζέντες ανταγωνιστικών συμφερόντων και ανέφερε το γεγονός πως όταν προ μηνός ζητείτο από την Ελλάδα αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, η γερμανίδα καγκελάριος ανακοίνωνε δεκάδες φοροαπαλλαγές για τους γερμανούς εφοπλιστές.

Επίσης, κάλεσε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές σε διάλογο για να αρθούν τα προβλήματα που εμποδίζουν τους εφοπλιστές να προσλάβουν έλληνες δεσμευόμενος [ότι η Ν.Δ. Θα στηρίξει αυτή την προσπάθεια.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας στο ίδιο μήκος κύματος αναγνώρισε την ανάγκη κυβέρνηση, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι να συνεργαστούν για να ανανεώσουν το ανθρώπινο κεφάλαιο σε πλοία και ναυπηγεία. Ειδικότερα, τάχτηκε υπέρ μιας συλλογικής σύμβασης εργασίας μεταξύ της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που να περιλαμβάνει ως στόχο της αύξηση των ελλήνων ναυτικών στον ελληνικό στόλο.

kathimerini.gr