A A A

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατροπές στη φορολογία των αυτοκινήτων φέρνει το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο αναζητά νέους πόρους για να κλείσει το δημοσιονομικό κενό. Μέχρι στιγμής η ηγεσία του υπουργείου δεν έχει επιβεβαιώσει τα σενάρια, όμως αν επιβεβαιωθούν το χτύπημα στην αγορά θα είναι διπλό: Από τη μια επιβάλλονται αυξήσεις φόρων, από την άλλη η αβεβαιότητα που δημιουργείται απειλεί να παγώσει τις πωλήσεις για τους επόμενους τρεις μήνες.

Με το χέρι στην «σκανδάλη» είναι η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων που έχει κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες και  περιμένει την δημοσίευση των νέων διατάξεων που ψήφισε η Βουλή απαλλαγή ανέργων από τεκμήρια, κοινή δήλωση συμφώνου συμβίωσης, κ.α.) για να ανοίξει το taxisnet και να οι φορολογούμενοι να αρχίσουν την υποβολή των φορολογικών τους δηλώσεων.

Την ύστατη μάχη ετοιμάζονται να δώσουν στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να πετύχουν ένα πιο φιλικό για τους φορολογούμενους ημερολόγιο πληρωμής του φετινού εκκαθαριστικού. Η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων αναμένεται να ανοίξει μέσα στα επόμενα 24ωρα και ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό πως θα πληρωθεί ο φόρος που θα προκύψει στα χρεωστικά εκκαθαριστικά.

Το τεράστιο έλλειμμα που παρουσιάζει το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) από το 2018 έως και το 2024 και το οποίο εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 1,2 δισ. ευρώ, ακόμη κι αν οι εκπρόσωποι των δανειστών δεχθούν έστω και μερική αύξηση των εισφορών, αποτελεί, μαζί με τα ποσοστά αναπλήρωσης των νέων συντάξεων, το μεγαλύτερο πρόσκομμα για την επίτευξη συμφωνίας.

Το ΔΝΤ "δεν ξέρει τι θέλει, έχει φοβερές, τρομακτικές ιδεολογικές εμμονές", ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής του ΥΠΟΙΚ, Φραγκίσκος Κουτεντάκης. Αναφέρθηκε σε ανακρίβειες του Ταμείου λέγοντας πως τα νούμερα που βάζει στο τραπέζι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, γιατί βασίζονται σε πρωτογενές έλλειμμα 0,6% του ΑΕΠ, (όταν η Ελλάδα σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές εκτιμά πλεόνασμα τουλάχιστον 0,2% για το 2015).