Στο λεγόμενο ύπνο των δευτερολέπτων στο τιμόνι, ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα κόστισε και τη ζωή στον Παντελή Παντελίδη -με βάση το πρόγραμμά του πριν το δυστύχημα ήταν ευθύς εξαρχής η πλέον πιθανή αιτία, παρά τα όσα ακούστηκαν από ειδικούς και «ειδικούς»- αποδίδονται με βάση τις στατιστικές 1 στα 5 ατυχήματα.
Λογικό είναι λοιπόν τόσο οι κατασκευστές αυτοκινήτων όσο και ανεξάρτητοι φορείς να προσπαθούν να εξελίξουν συστήματα που με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο θα μπορούν να προλαμβάνουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Το πανεπιστήμιο του Wisconsin- Madison π.χ. έχει παρουσιάσει και εξακολουθεί να εξελίσσει ένα σύστημα που προσδιορίζει τον ενδεχόμενο κίνδυνο το αργότερο 6 δεύτερα από τη στιγμή που έχει αποκλίνει το αυτοκίνητο από τη λωρίδα κυκλοφορίας του, χρησιμοποιώντας δεδομένα από αισθητήρες που καταγράφουν τη γωνία του τιμονιού.
Τα ελάχιστα δεύτερα που μπορεί κανείς να κοιμηθεί στο τιμόνι μπορούν να αποδειχθούν μοιραία. Πηγή: Volvo
Από πλευράς κατασκευαστών συστήματα με αισθητήρες στο τιμόνι χρησιμοποιούν και οι Mercedes με τη VW, ενώ η Volvo διαθέτει ένα που παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών του οδηγού προκειμένου να αντιληφθεί τη συγκέντρωση και την κούρασή του. Σε κάθε περίπτωση πάντως υπάρχει ακουστική προειδοποίηση, καθώς και μια ενδεικτική λυχνία που προτρέπει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα για να ξεκουραστεί. Το θέμα βέβαια είναι, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, ο οδηγός να ακολουθήσει πράγματι την προτροπή και να κάνει με την πρώτη ευκαιρία μια στάση για όσο χρειάζεται προκειμένου να μπορέσει να συνεχίσει το ταξίδι του με ασφάλεια.
Ο ύπνος των δευτερολέπτων πάντως πριν προκύψει έχει δώσει σημάδια, προειδοποιώντας. Αν οδηγείτε και τα μάτια σας τα νοιώθετε βαριά, τα ανοιγοκλείνετε συνεχώς, τα τρίβετε και παράλληλα χασμουριέστε ιδιαίτερα συχνά τότε το πιο συνετό είναι να κάνετε ένα διάλλειμα για όσο απαιτείται προκειμένου να γλιτώσετε τα χειρότερα.
cnn.gr
Διαβάστε επίσης
Παντελής Παντελίδης: Μοιραίος ύπνος στο τιμόνι λίγο πριν το δυστύχημα